Pencarian

SELAMAT DATANG

Skripsi TA, Tesis, PTK merupakan salah satu tugas akhir dari setiap mahasiswa S1 maupun S2 dalam rangka memperoleh Gelar Kesarjanaan sesuai dengan bidangnya masing-masing, dan harus dipertahankan kebenarannya di hadapan Team Penguji.
Skripsi TA, Tesis, PTK pengerjaannya bersifat individual dan tidak dibenarkan menjiplak atau plagiat milik orang lain. Saya sangat tidak mendukung PLAGIAT!!
Namun demikian tidak dpat dipungkiri adanya contoh-contoh Skripsi TA, Tesis, PTK dapat memperlancar proses pengerjaan tugas tersebut, karena dengan adanya contoh Skripsi TA, Tesis, PTK yang sudah jadi mahasiswa bisa memperoleh gambaran tentang tugas yang sedang dikerjakannya dan juga bisa memperoleh inspirasi.
Disamping itu, contoh-contoh Skripsi TA, Tesis, PTK dapat digunakan sebagai pijakan / dasar untuk melakukan penelitian lanjutan, sehingga akan dihasilkan Skripsi TA, Tesis, PTK yang lebih sempurna.

Atas dasar itulah, kami berusaha membantu rekan-rekan menyediakan contoh-contoh Skripsi TA, Tesis, PTK dari berbagai jurusan.
Disini juga saya sediakan makalah dan juga ebook buku2 penunjang dalam pembuatan tugas yang bisa didownload secara GRATIS.

Selamat berselancar di Blog kami, semoga apa yang anda cari ada disini, dan tugas yang sedang anda kerjakan dapat selesai dengan lancar.

Bila Judul Skripsi yang anda cari tidak ada di Blog ini, silahkan tanyakan langsung dengan sms ke HP 0856 0196 7147


SALAM SUKSES BUAT ANDA.


Link-Link DOWNLOAD GRATIS berada menyebar di Seluruh Katalog dan terus bertambah.

Jumat, 30 Desember 2011

Ig-003: Effects of Pre-questioning on the reading comprehension achievement of the second grade students at SMAN-2 Jekan Raya in academic year 2006/2007


ABSTRACT

xxxxxxxxxxx. Effects of Pre-questioning on the reading comprehension achievement of the second grade students at SMAN-2 Jekan Raya in academic year 2006/2007. Thesis. English Education Study Program of Language and Art Education Department of Faculty of Teacher Training and Education of Palangka Raya University. Advisors: (I) Dr. Wido H. Toendan, MS, (II) Dra. Natalina Asi, MA.

This study were conducted to investigate the effect of Pre-questioning on the Reading Comprehension Achievement of the Second Grade Students at SMAN-2 Jekan Raya Palangkaraya, to investigate the effects of students’ gender on the reading comprehension achievement of the second grade students at SMAN-2 Jekan Raya Palangkaraya, and to investigate the effects of pre-questioning and students gender on the reading comprehension achievement of the second grade students at SMAN-2 Jekan Raya Palangkaraya in academic year 2006/2007. The forms of questions were in multiple choice and essay, multiple choice used for reading comprehension tests and essay used for Pre-questioning tests. There were sixty-eight of second grade students of IPS classes at SMAN-2 Jekan Raya in academic year 2006/2007 as the sample on this study.
The writer used factorial experimental method in this study. The data were processed and analyzed according to these steps: taking the data, coding, scoring, tabulating using SPSS version 13 and taking the conclusion based on the statistic result.
The result of this study shows that “the Pre-questioning has a significant effect on the students’ reading comprehension achievement”, “the students’ gender has no a significant effect on the students’ reading comprehension achievement”, and “there is no interaction effect between pre-questioning and students’ gender”.
In this study the experimental class (the treatment using pre-questioning) has a better ability in comprehend the text than control class. It can be seen from the mean score and the result of two way of ANOVA.



REFERENCES

Alwasilah, A. Chaedar. 1996. Pedoman Dosen MKDU Bahasa Inggris Pendidikan dan Keguruan. Bandung: Remaja Rosdakarya, Rosda Group.
Arikunto, Suharsimi. 2002. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta.
Azies & Alwasilah. 1996. Pengajaran Bahasa Komunikatif. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya Group.
Brown, H Douglas. 2001. Teaching by Principles. San Francisco: Addison Wesley Longman, Inc. 
Chaer, Abdul. 2002. Psikolinguistik (Kajian teoritik). Jakarta: PT Rineka Cipta.
Cooper, J. D. 1986. Improving Reading Comprehension. Boston: Houghtonmiffin Company.
Depdikbud. 1989. Sistem Penilaian Untuk SLTP dan SLTA. Jakarta: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.
Depdiknas 1996. Tes hari I UMPTN 1996. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional
                  2000. Tes hari I UMPTN 2000. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional
                  2005. Dokumen Negara. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional
Djiwandono, P. I. 2002. Strategi Membaca Bahasa Inggris. Jakarta : PT. Gramedia Pustaka Utama.
Editorial Jurnal Pendidikan dan Kebudayaan Tahun Ke 8 No. 37. 2002. Perbedaan Hasil Belajar Membaca Anak Laki-Laki dan Anak Perempuan dengan Teknik Skimmimg. Jakarta : Depdiknas.
Harmer, Jerremy. The Practice of English Language Teaching. New York: Longman, Inc.
Harris, Albert. J. 1980. How to Increase Reading Ability. New York:  Longman, Inc.
Heaton, J. B. 1974. Writing English Language Test. London : Longman Group Limited.
Kahayanto. E. 2005. A Comparative Study on Students’ Achievement in Reading I of the Education Study Program of Palangkaraya University who Entered Through PSB and SPMB in Academic Year 2003/2004. Unpublished Thesis. Palangka Raya: The Faculty of Teacher Training and Education University of Palangka Raya.
Kasiram, M. 1984. Teknik-Teknik Analisa Item Test Hasil Belajar dan Cara-Cara Menghitung Validity dan Reliability. Surabaya : PT. Sinar Jaya.
Nunan, David. 1991. Language Teaching Methodology. New York: Prentice hall

Nurkencana, and Sumartana. 1986. Evaluasi Pendidikan. Surabaya: Penerbit Usaha Nasional.
Safari, 2005. Teknik Analisis Butir Soal Instrument Test dan Non Test dengan Manual, kalkulator, dan Komputer. Jakarta : APSI Pusat
Sinclair, J. 1990. Collins Cobuild English language Dictionary. London:. Collins Publisher and the University of Birmingham. 
Singer. 1985. Theoretical Models and Process of Reading. Barkeley: University of California
Soehartono, I. 1998. Metode Penelitian Sosial: Suatu Teknik Penelitian Bidang Kesejahteraan Sosial dan Ilmu Sosial Lainnya. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Sudjana, Nana and Ibrahim. 1989. Penelitian dan Penilaian Pendidikan. Bandung: Sinar Baru Bekerjasama Dengan P4ILP IKIP Bandung.
Toendan,Wido H.2006. Educational Research Methods. Palangka Raya: Unpublished Teaching Material
Usman, H and Akbar R.P.S. 1995. Pengantar Statistika. Jakarta : Bumi Aksera.
Welkowitz, J. Ewen B Robert  and Cohen Jacob. 1982. Introductory Statistics for the Behavior Sciences Third Edition. New York: Academic Press
Yorkey, R.C. 1982. Study Skills for Students of English. Vermont: McGraw-Hil


Untuk mendapatkan file lengkap hubungi/ sms ke HP. 085725363887



Tidak ada komentar:

Posting Komentar